אסטרטגיות מסחר במט"ח

בתחום המסחר בפורקס, המשקיעים מנסים להרוויח על ידי קנייה ומכירה של מטבעות חוץ, ומנסים לנבא את שער החליפין אליו יגיע בסוף היום אותו מטבע ספציפי. ההחלטה הסופית של המשקיע תלויה בסגנון המסחר שלו, שנקבע על פי אמות המידה הבאות: ניסיון וידע, ספיגת סיכונים, מטרות רווח, אורך נשימה, משמעת ויכולות אישיות. 

כמובן שישנן שיטות העשויות לעזור למשקיע להצליח. שיטות אלו קרויות אסטרטגיות, שכן הן מיישמות תוכנית שנבנתה על מנת להשיג יעדים מסויימים: אסטרטגיה נכונה ממקסמת את סיכויי הרווח ומצמצמת את סיכויי ההפסד. האסטרטגיות המובילות בתחום מסחר במט"ח הן:
אסטרטגיה בסיסית - מתבססת על חדשות כלכליות וניתוח יומיומי חדשותי של כוחות השוק.
אסטרטגיה טכנית – מתבססת על קביעת נקודות קנייה ומכירה מוגדרות מראש.
אסטרטגיה אנליטית – מתבססת על ניתוח גרפים טכניים של צמדי מטבעות.

עוד חשוב לציין כי יישום אסטרטגיה אחת, אינה נוגדת יישום של אסטרטגיה נוספת. לדוגמא, המשקיע יכול להחליט לסחור בפורקס בגלל הסיבות הבאות: בנק ישראל מחליט להעלות את הריבית (אסטרטגיה המתבססת על ניתוח כוחות השוק באמצעות חדשות כלכליות), אך המשקיע מעדיף לחכות ולקנות את המטבע ברמה נמוכה יותר (אסטרטגיית ניתוח טכני של גרפים), ואז, כשהמטבע מגיע לרמה נמוכה מסויימת שהוגדרה מראש, הקנייה מתבצעת (אסטרטגייה טכנית).

זיכרו כי כול האסטרטגיות בתחום המסחר בפורקס מספקות למשקיע סיכוי טוב יותר להרוויח.
אף אחת מהאסטרטגיות לא מבטיחה רווח, אך ללא ספק, אסטרטגיות הפורקס מקטינות את הסיכוי להפסד, וגורמים להשקעה להיות מושכלת, רצינית, שאינה מבוססת על מזל בלבד.