משפחה בגדילה

משפחה היא יותר ממסגרת, היא אורגניזם חי שמשתנה עם השנים


אין מסגרת חשובה יותר בחיים של כל אחד מאתנו מהמסגרת המשפחתית. כשאנחנו צעירים, המשפחה שלנו היא הכרח, והיא נראית לפעמים אפילו כמו הכרח מטריד לעומת ההנאה שאנחנו מפיקים מסביבה חברית וצעירה יותר. עם זאת, ככל שהשנים עוברות אנחנו מבינים שמשפחה היא דבר שאין לו תחליף ואין מסגרת מוגנת ומכילה יותר מהמסגרת המשפחתית. אנחנו מבינים זאת במשנה תוקף כשאנחנו מקימים משפחה משלנו, משפחה שמתחילה כזוג צעיר ומאוהב ומתקדמת והופכת לגוף משותף וחי שגדל ומתבגר עם השנים. אם בתחילה אנחנו מרגישים שמדובר באתגר לחיות עם תינוק אחד, לאחר כמה שנים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו הורים לשלושה או ארבעה ילדים מתבגרים בהינד עפעף.

מהם הצרכים שמשתנים ככל שהמשפחה שלנו מתבגרת וגדלה?

ככל שהמשפחה שלנו גדלה, הצרכים שלה משתנים. זה נכון הן מבחינה טכנית, משום שצרכים של זוג הורים וילד קטן הם לא הצרכים של זוג הורים ושלושה ילדים מתבגרים, והן מבחינה נפשית וסמלית, משום שכשהמשפחה שלנו מתבגרת האנשים בה מתעצבים ומשתנים והצרכים שלהם מבחינה אישית ומבחינה הדדית משתנים. אנחנו כאבני היסוד של המשפחה צריכים להיות קשובים תמיד לצרכים המשתנים הללו, ולדעת לענות להם בצורה הרגישה והמכילה ביותר עם הפתרונות הטובים ביותר.
 

מה אנחנו צריכים לעשות בשביל לענות על הצרכים האלה בצורה האיכותית ביותר?

אחד האלמנטים שמושפעים הכי הרבה מהגדילה וההתפתחות של המשפחה שלנו הוא הבית שלנו. אם בתחילה הספיקה לנו דירה מצומצמת של 2.5 חדרים, הרי שהתבגרות הילדים וגדילת המשפחה מחייבת אותנו לעבור למסגרת גדולה יותר. חשוב להבין ולהטמיע היטב שמשפחה של 5 נפשות לא צריכה באמת יותר מ-4.5 חדרים, ובמקרים רבים כל מה שצריך בשביל להתאים את הדירה שלנו לצורך המשתנה של משפחה מתבגרת וגדלה הוא לשפץ ולתכנן אותה מחדש. בתחום הרכב, לדוגמה, אנחנו צריכים לשנות את הכלים שלנו ככל שהמשפחה שלנו גדלה. אם בתחילה הספיק לנו רכב קטן לנסיעה עירונית מצומצמת עם מושב תינוק, עם השנים נצטרך רכבים משפחתיים רחבים ומרווחים יותר, ויתכן שבשלב מסוים גם רכבים של 6 ו-7 מקומות אם המשפחה שלנו תגדל לממדים שכאלה או אם נצטרך לדאוג גם לניידות ההורים שלנו באופן קבוע.

המפתח נמצא תמיד בלחשוב שנתיים או שלוש קדימה

המפתח במענה איכותי על צורך של משפחה בגדילה הוא לחשוב כמה צעדים קדימה. כשאנחנו מסתכלים על אופציות של רכבים למכירה, לדוגמה, אנחנו צריכים לחשוב על לאן המשפחה שלנו הולכת והאם אנחנו רואים אותה מתרחבת בקרוב, כמו גם בגדילה ובהתבגרות הצפויה של הילדים ושל ההורים שלנו. לכן כדאי שנסתכל על רכבים מרווחים וגדולים בהתאם. בכל פרט ופרט בהחלטות שאנחנו מקבלים כאבני היסוד של המשפחה אנחנו צריכים לתכנן לפחות שנתיים קדימה.